Slashdot is powered by your submissions, so send in your scoop

 



Forgot your password?
typodupeerror

Slashdot videos: Now with more Slashdot!

  • View

  • Discuss

  • Share

We've improved Slashdot's video section; now you can view our video interviews, product close-ups and site visits with all the usual Slashdot options to comment, share, etc. No more walled garden! It's a work in progress -- we hope you'll check it out (Learn more about the recent updates).

×
Censorship

+ - A Major Satellite Company Has Nixed Iran's Export Broadcasts->

Submitted by
pigrabbitbear
pigrabbitbear writes "Even amid tightening U.S. and E.U. sanctions on Iran, this stands out: Eutelsat Communications, one of the largest satellite providers in Europe, has just nixed its contract with IRIB, the Iranian state broadcasting company. While IRIB’s programming is still mostly up and running in Iran, the decision means that 19 IRIB TV and radio channels have now been axed from Europe and much of the Middle East.

Press TV, one of IRIB’s biggest networks, is predictably unhappy with the Eutelsat cutoff. In a post using rhetoric that’s oddly familiar in the U.S., Press TV blames “pop-culture press” for spreading the lie that the Eutelsat decision is a positive change that’s backed by legitimate E.U. sanctions, and saying that the decision violates the E.U.‘s supposed policy of free speech. Rather than note that a private company deciding to end a contract with a country that’s repeatedly attacked its services does not constitute an assault on free speech, Press TV’s missive descends into blaming everything on Israel."

Link to Original Source
This discussion was created for logged-in users only, but now has been archived. No new comments can be posted.

A Major Satellite Company Has Nixed Iran's Export Broadcasts

Comments Filter:

Single tasking: Just Say No.

Working...